Hjemme-hobbyrom: kunst, kultur og kreativitet

Merker du at det klør i sy-fingrene? Savner du å lage fantastiske kreasjoner på hobbyrom, eller kanskje du bare vil lage noe fint til mamma eller pappa? Da har vi løsningen! Vi på FRIO har satt sammen flere hobbyrom-aktiviteter som dere kan gjøre hjemme med ting dere har tilgjengelig! Kos dere, og send oss gjerne bilder av hva dere har laget!

Tips fra Marius:

Hei alle sammen! Jeg vil gjerne tipse dere om en dansk kunstner som kaller seg HuskMitNavn. Han har ett prosjekt der han daglig legger ut tegninger man kan fargelegge, eller lage egne versjoner av. Han er nok mest kjent for sine morsomme blandinger av mennesker, dyr og figurer og har blant annet malt flere barneskoler i Danmark. Han har også mange morsomme ideer rundt det å bruke arket han tegner på til å bli en del av tegningen 😊 .

Følg lenken og husk å sjekk daglig for nye tegninger eller bare for å hente inspirasjon. Fantasien er det beste våpenet vi har i kampen mot kjedsomheten som fort kan komme når vi må være hjemme hele dagen. Så finn frem fargeblyantene og tegn i vei!

Fargeleggingsark Huskmitnavn

AKSlogofigur med pensel og staffeli

Tegnekonkurranse Ila skolelogo

Elevrådet på skolen hadde en tegnekonkurranse, der alle elevene på skolen kunne levere inn forslag til vår nye skolegenserlogo.

Det kom inn så mange fine tegninger at det ble besluttet å lage en utstilling, men nå når skolen er stengt blir det litt vanskelig. Heldigvis kom kunst&håndverkslærerne på at de kunne lage en utstilling på kunst og håndverksbloggen, så alle kan se de fantastiske bidragene her

Dette er forresten vinnerbidraget - gratulerer!