La oss redde miljøet! Natur, miljø og bærekraftig utvikling

Som flere av dere sikkert har fått med dere, så har tiltakene regjeringen har satt i gang gjort at vi forurenser mindre! Dette er jo en god nyhet, men hvordan kan vi fortsette den gode trenden? Resirkulering og plukking av søppel, gjenbruk og lite bruk av bilen er viktig, eller så kan dere jo ta en titt på disse aktivitetene!

Siden FRIObarn er miljøengasjerte var miljøgruppen på FRIO veldig populært. Vi kommer til å legge ut flere tips og filmer for dere etter hvert! Enn så lenge kan dere ta en titt på hjemmesiden til miljøagentene. Her finner dere fine aktiviteter som er enkelt å gjøre og dere trenger ikke være medlem.

Redd barna har sammen med miljøagentene laget et flott opplegg rundt klima. Noen barna har allerede gjort det på miljøgruppen på FRIO. Fint om foreldre hos de yngste ta en titt først, vi gjorde det med 3. og 4. trinn på FRIO.

Logofigur AKS med kart og sommerfugl