Moro på kjøkkenet: mat og helse

Vil dere lage noe godt til middag i dag, eller kanskje heller en god dessert? Vi på FRIO gir dere “Ellens bakeri”, “Blerime og Vildes kokkekurs” og “matlaging med Kaja-Regine og Christine”. Som dere vet har alle FRIO-basene et tilbud hvor barna kan lære på kjøkkenet, og dette gjør vi nå tilgjengelig for dere hjemme! Matlagingsvideoer, oppskrifter fra Geitmyra og FRIO-oppskrifter blir lagt ut her.

Lykke til, og send oss gjerne tilbakemeldinger på oppskrifter eller bilder av maten dere har laget!

Som dere vet var vi (og barna) med i prosjektet "Læringsrik mat på AKS". Dere finner mange oppskrifter fra Geitmyra samt en liten rapport over "Læringsrik mat på AKS" her.

Så har de snille Geitmyra-folkene laget egne "Hjemmeskole-opplegg" som dere finner her.

FRIO-voksne sine yndlingsoppskrifter

Hei!

Her finner dere oppskrifter som de voksne på FRIO selv synes er godt og har lyst til å dele med dere!

Vi håper dere liker dem også : )

Maria liker å lage vaniljeis.

Enkel og godt bringebærsmoothie som Maria liker den.

Marias morsomme isbiter.

AKSlogofigur med bolle og gulrøtter

Populære FRIOretter

Vi har prøvd en god del forskjellige retter sammen med barna de siste årene. Her skal vi legge ut noen av de mest populære oppskriftene slik at dere kan skape FRIO-stemning rundt middagsbordet! Vi legger ut flere oppskrifter etter hvert, de må bare nedskaleres fra storkjøkken-oppskrift til hjemmebruk, så sjekk fra tid til tid...

Grove matmuffins (grunnoppskrift: kan lages enten med rødbete, med sitron eller med søtpotet og banan!)

Tante Johannas bærgrateng (samt forklaring av navn, FRIO-oppskrift og original-oppskrift til Tante Johanna.)