Verdensdagen for psykisk helse 10.oktober 2017

Verdens helsedag

I morgen, tirsdag 10.oktober, er det verdensdagen for psykisk helse. Den markeres i over 150 land. Årets tema er «Noe å glede seg over». Forskere på lykke og glede har funnet ut av at folk som fokuserer på de positive sidene ved livet er mer tilfreds og avslappet enn andre. De mener at vi alle kan trene på å tenke mere positivt. Det å glede seg til noe- og over noe, øker endorfinnivået i kroppen og bidrar til at stressnivået vårt senkes. Derfor ønsker vi å oppfordre til at barna kan se de små og store tingene rundt seg som gir glede til seg selv og bidrar til å bedre psykisk helse i hverdagen.

Skolens helsesøster går innom alle klassene i morgen med muntlig og skriftlig info. De kommer til å ha en stand ute i storefri i morgen, der elevene kan komme for å få informasjon.