HVERDAG PÅ FRIO

Når skal vi hente til vanlig?

FRIO stenger 16:30 hver dag, da må alle barn være hentet. Om dere vil snakke med oss om noe eller sjekke klær i garderoben anbefaler vi at dere ikke kommer fem minutter før stengetid, men heller litt tidligere.

Hvordan kontakter vi dere?

Baseleder har alltid på seg basetelefonen som kan nås på: 477 84 417. Denne kan ringes hvis det er noe viktig. Men husk at i FRIO-tiden er baseleder med barn og ikke alltid tilgjengelig. Kontakt helst baseleder i kontortiden 10:30-12:30. Hvis det er beskjeder angående henting/gå-hjem-tider send beskjeden til beskjedtelefonen 41716112 med kodeord ILAAKS før kl. 12:30.

Hvordan har dere oversikt over barna?

På Lille-FRIO er vi syv voksne og en baseleder. Vi fordeler oss i alle tre etasjer, samt ute og i gymsal og kommuniserer til enhver tid via Walkie-talkie. Vi har dessuten en uteansvarlig som er alltid ute og har oversikt på hvor barna er ute. På denne måten har vi alltid kontroll over hvor barna er. Vi har også krysselister der dere krysser barna ut når dere henter. Hvis du ikke finner barnet ditt når du henter så gi beskjed til en av oss så tar det ikke lang tid før vi har lokalisert barnet.

Skal barna ha med matpakke?

I de første ukene der barna bare er på FRIO og ferie-uker skal de ha med en matpakke og så får de servert et måltid av oss (se meny på FRIO sin hjemmeside). I vanlige skoleuker får de mat av oss i klasserommet etter skolen er ferdig.

Må barna har skiftetøy?

Vi ønsker at barna selv har skiftetøy og innesko hos oss. Skiftetøy blir hengt opp i grønne poser på barnas plass med navn på slik at vi vet hvem som sier hva. Det betyr at barna ha to sett skiftetøy på skolen, men på Lille-FRIO har vi også et utvalg lånetøy som er tilgjengelig hvis uhell skjer og skiftetøy har blitt glemt. Dette skal da vaskes og returneres til oss.

Må foresatte melde barna på aktivitetene om ettermiddagen?

Nei, FRIO har et fritt tilbud, der barna velger selv hva de gjør om ettermiddagen. Vi setter opp et program hver uke som gjennomføres på de forskjellige aktivitetsrom og barna blir informert om hva som tilbys hver dag.