Vil du være vikar på Ila?

skikkelse

Hvordan blir jeg vikar?

For å bli vikar på Ila skole trenger vi at du kommer innom oss for å fylle ut noen papirer. Du kan da møte opp i Fougstads gate 10 mellom klokken 09:00-15:00 på hverdager. Resepsjonen er i første (1) etasje. I administrasjonen møter du noen som vil gi deg noen papirer du må fylle ut. Administrasjonen vil også fortelle deg hvordan du søker politiattest. Les mer om krav om politiattest her. Om du har politiattest som er gyldig for arbeid relatert til barn så kan du levere denne. For å kunne fastsette lønnen din trenger vi også følgende:

• Alle arbeidsbekreftelser med eksakte start- og sluttidspunkt samt stillingsprosent og eventuelt antall timer. Ved antall timer må det spesifiseres per år.
  • Karakterutskrift fra vitnemålsportalen dersom du går på lærerutdanning.

Registrering i bemanningsverktøyet "Lærervikaren"

På Ila skole bruker vi et bemanningsverktøy ved navn Lærervikaren. Dette er en nettside der vi registrerer vikarer og vikarbehov. For å være tilkallingsvikar på Ila skole er det nødvendig at du har en bruker på Lærervikaren.

Slik blir du aktiv bruker i lærervikaren: Registrer deg på Lærervikaren. Når du har fått opprettet en bruker og logget inn må du søke om å bli tilknyttet Ila skole. Dette gjør du ved å søke etter Ila skole under "Finn skoler"-knappen som skal være nederst på nettsiden.

laerervikaren_nederste_rad.jpg

Når alle papirene er i orden vil jeg godkjenne tilknytningen, og du vil få et varsel på sms/e-post om at du nå er tilknyttet Ila skole.

Hvordan får jeg oppdrag/Hvordan blir jeg tilkalt?

Når det oppstår vikarbehov vil vikarinnkaller sende ut forespørsel via systemet. Du vil da motta en sms og/eller e-post med dato for oppdraget og en lenke du må trykke på. Nettsiden lenken tar deg til vil ha informasjon om "timen".

• Når og hvor lenge "timen" er. (08:30-13:45 f.eks.)
  • Hva slags "time(r)" det er. (Norsk, Matte, Assistent, Turdag etc.)
  • Opplegg - Mer detaljert informasjon om selve oppdraget

Det er også her du vil kunne godta eller avslå oppdraget.
Det er forventet at du avslår oppdrag du ikke kan ta.

Takk for at du vurderer å bli vikar på Ila skole. Vi verdsetter dedikasjon og engasjement for å bidra til et positivt læringsmiljø for våre elever.

Hvis du har flere spørsmål eller trenger ytterligere informasjon, ikke nøl med å kontakte oss. Vi ser frem til å muligens ha deg med på laget og ønsker deg lykke til med søknadsprosessen.

Vikarinnkaller: Noel Dalstein - 99 41 23 56