Digitalt kryssesystem Daglig Dialog og app for foresatte IST Home

Hjerte ikon og skrift IST Home foran grønn bakgrunn

Fra 22.08.22 (uke 34) kommer vi til å ta i bruk et nytt, digitalt kryssesystem på AKS/FRIO som heter Daglig Dialog. Derfor ber vi om at du som foresatt ta i bruk en app som heter IST Home som er tilknyttet dette kryssesystem og som kommer til å forenkle kommunikasjonen om henteavtaler og dagsaktuelle gå-hjem-beskjeder.

I appen kan du:

• legge inn tidspunkter (oppholdsplan) for når barnet ditt skal være på AKS
  • legge inn faste henteavtaler
  • legge inn dagsaktuelle henteavtaler
  • få pushvarsel om når ditt barn krysses inn/ut av AKS
  • melde barnet ditt på AKS i ferier

Vi vil bruke uke 34 på innkjøring og opplæring blant assistentene og krysseansvarlige og håper at mange foresatte kommer til å legge inn oppholdsplan og henteavtalen via IST Home i kryssesystemet. Vi på AKS vil bruke dette systemet til å holde oversikt over når elevene skal være på AKS.

IST Home kan lastes ned fra Google Play eller App Store. Du logger deg inn med BankID (samme som for eksempel nettbank).

Status 22.august 2022: problemet med feilmeldinger som Ila-foresatte fikk opp i appen i dag tidlig har blitt løst og appen bør fungere som vanlig nå.

NB!
IST Home brukes ikke for å melde fravær til skolen. Om barnet deres er syk skal fortsatt kontaktlæreren få beskjed om det på den måten skolen kommer til å informere dere om.

I hverdagen betyr det nye system for dere foresatte:

• Faste avtaler legges inn som oppholdsplan i appen. NB! FRIO-avtalen fylles likevel ut og leveres i løpet av første skoleuken da det inneholder en del annet relevant informasjon, men dere kan la være å fylle ut delen om faste gå-hjem-tider / hentetider.
  • Dagsaktuelle beskjeder sendes IKKE lenger som skoleSMS, men via IST Home-appen. Fra høstferie (uke 40) kommer skoleSMS-systemet til å bli faset ut.
  • Dere er alltid informert om når deres barn blir krysset inn og ut av FRIO om dere ønsker dette.

Systemet er fortsatt under utvikling og både vi og og leverandøren ønsker tilbakemeldinger fra dere foresatte. Baselederen Noel Dalstein har hovedansvar for implementering og bruk av Daglig Dialog / IST Home på FRIO, ta gjerne kontakt med han for både spørsmål og tilbakemeldinger.